Skip navigation
  • Portal do Governo Brasileiro
DSpace logo
  • Home
  • Browse
    • Communities
      & Collections
    • Browse Items by:
    • Issue Date
    • Author
    • ???browse.menu.advisor???
    • Title
    • Subject
    • ???browse.menu.type???
    • ???browse.menu.cnpq???
    • ???browse.menu.department???
    • ???browse.menu.program???
    • ???browse.menu.access???
  • Feedback
  • Language
    • español
    • English
    • português
  • Sign on to:
    • My DSpace
    • Receive email
      updates
    • Edit Profile

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.museu-goeldi.br/handle/mgoeldi/2552
metadata.dc.type: Livro
Title: COMO PENSAR UMA FORMAÇÃO CONTINUADA PERMANENTE E EM SERVIÇO UM LIVRETO AO PROFESSORADO DA EDUCAÇÃO INFANTIL
metadata.dc.creator: PEREIRA, MONTIEL,Fabiana CelenteCíntia Rio Branco
metadata.dc.description.resumo: O Livreto é o produto educacional da pesquisa de mestrado intitulada: O Processo de Formação , Continuada, Permanente, e Em Serviço Fundamentado em uma Educação Problematizadora e Sensível, defendida em 16 de setembro de 2024, junto ao Programa de Pós Graduação em Educação, do Instituto Federal de Educação, Ciências e Tecnologia, Sul- riograndense (PPGEdu/IFSul), de autoria da Cíntia Rio Branco Pereira sob orientação da Profa.Dra.Fabiana Celente Montiel. O material é um convite ao diálogo sobre construir uma formação continuada permanente em serviço, considerando a formação como um processo permanente, que se forja na práxis, reflexão, ação, reflexão, e na presença do/a próprio/a professor/a como protagonista do formar-se professor/a na profissão docente
Abstract: The Booklet is the educational product of the master's research entitled: The Training Process, Continuous, Permanent, and In-Service Based on a Problematizing and Sensitive Education, defended on September 16, 2024, with the Postgraduate Program in Education, of the Federal Institute of Education, Sciences and Technology, Sulriograndense (PPGEdu/IFSul), authored by Cíntia Rio Branco Pereira under the guidance of Prof. Dr. Fabiana Celente Montiel. The material is an invitation to dialogue about building ongoing, ongoing in-service training, considering training as a permanent process, which is forged in praxis, reflection, action, reflection, and in the presence of the teacher himself as the protagonist of training as a teacher in the teaching profession.
Keywords: Formação
Professoralidade
Educação Infantil
Práxis Educativa
metadata.dc.subject.cnpq: CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
metadata.dc.language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Museu Paraense Emílio Goeldi
metadata.dc.publisher.initials: MPEG
metadata.dc.rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: Instituto Federal de Educação,Ciências e Tecnologia Sul- rio grandense
URI: https://repositorio.museu-goeldi.br/handle/mgoeldi/2552
Issue Date: 10-Oct-2024
Appears in Collections:Ciências Humanas - Livros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Livreto_Cíntia.pdf64,04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

logo-mctic